Persbericht Baloise Belgium NV

Persbericht Baloise Insurance Belgium

Antwerpen, 7 april 2015

Vandaag wordt ‘Baloise’ vernoemd in een zaak waarin 700 spaarders voor 250 miljoen zijn opgelicht.

In 2012 heeft Bâloise Luxembourg, onze Luxemburgse zustermaatschappij, vrijwel onmiddellijk na de start van de verkoop van een fonds ontdekt dat de aanbieders van dit fonds frauduleuze bedoelingen hadden. De interne audit heeft dus snel en goed gewerkt. Bâloise Luxembourg heeft onmiddellijk de samenwerking stop gezet en heeft de klanten volledig schadeloos gesteld. Het totale bedrag bedroeg 1,5 miljoen euro.

Baloise Belgium nv is dus niet in deze zaak betrokken. Onze collega’s in Luxemburg hebben de fraude vlug gedetecteerd. Geen enkele Baloise-klant heeft schade ondervonden.

Baloise Insurance ontstond uit de fusie van Mercator, Nateus en Avéro. De maatschappij biedt een ruim assortiment verzekeringsoplossingen voor particulieren en bedrijven. Baloise Insurance is thuis in levens- en niet-levensverzekeringen en werkt met een netwerk van onafhankelijke verzekeringsmakelaars. De hoofdaandeelhouder van Baloise Insurance is de Zwitserse Baloise Group, die actief is in Zwitserland, Duitsland, België, Luxemburg en Liechtenstein.

Bâloise Luxembourg

Jean-Yves Lejeune Tel.: (+352) 290190 – 225 E-mail: jean-yves.lejeune@baloise.luwww.baloise.lu
 Baloise Insurance

Bart Walraet